Belesétáltunk egy kókler szolgáltató csapdájába - tanuljatok a példánkból!

Iszonyatosan stresszes napokon vagyunk túl. Kiderült, hogy egy szolgáltató, akiben megbíztunk, akire nyugodt szívvel rábíztuk a vállalkozásunk pénzügyeinek intézését, nagyon csúnyán átvert minket. Nem csinálta meg a kötelező bejelentéseket, nem nyújtott be fontos dokumentumokat és bevallásokat, valamint eltüntette azokat az iratokat is, amiket mi adtunk neki. (Azt állítja: "nem találja.")

Ki tudja, hogy még mi mindent rontott el, ugyanis átirányította a saját e-mail címére a leveleket, amiket a hatóság nekünk küldött, és erről persze elfelejtett szólni. Azt sem tudjuk, hogy kaptunk-e valamilyen figyelmeztetést vagy neadjisten' büntetést a hibák és hiányosságok miatt. Szerződést ugyan kötöttünk vele, de számlát soha nem adott a megbízási díjról, amit fizettünk neki. Egy hete próbáljuk elérni és számon kérni, de állandóan csak ígérget, halogatja a találkozást és az elszámolást.

A probléma megoldása már folyamatban van egy másik szolgáltató és egy ügyvéd bevonásával. Azt egyelőre még nem tudjuk, hogy mekkora anyagi kár ért minket, de az biztos, hogy azt a stresszt, feszültséget, félelmet és aggodalmat, amit az elmúlt napokban kellett megélnünk, senkinek nem kívánjuk. Még neki sem. Az élet úgyis megbünteti majd a maga módján.

 

Miért mondjuk el mindezt nektek?

 

Azért, mert nap mint nap olvassuk az ehhez hasonló panaszos, felháborodott, kétségbeesett posztjaitokat a csoportokban. Látjuk, hogy az esküvői szolgáltatók egy része (tisztelet a kivételnek!) is pontosan ugyanolyan felelőtlen, megbízhatatlan, szélhámos, mint az a szolgáltató, aki minket megkárosított. 

stresszmentes_eskuvo_6.png


Rengeteget tanultunk ebből az esetből, és szeretnénk, ha a tanulságokat ti is megfogadnátok, még mielőtt késő lenne:


1. NE BÍZZATOK MEG AKÁRKIBEN - és akárkinek az ajánlásában sem!

Kérjetek több véleményt és ajánlatot, és ti magatok is csekkoljátok a szolgáltatókat minden lehetséges fórumon. A mi szolgáltatónkat a saját lánya ajánlotta az egyik csoportban, s mi akkor ezt egy bizalomerősítő tényként értékeltünk: ha a lánya ajánlja, akkor nyilván megbízhatunk benne. 

Ez volt a legnagyobb hülyeség, amit gondolhattunk. Hiszen a lánya épp olyan idegen volt számunkra, mint ő. Ez nem lehetett garancia semmire. 


2. MINDIG MINDENRŐL KÖSSETEK SZERZŐDÉST és kérjetek írásbeli tájékoztatást, igazolást, nyilatkozatot, számlát!

MINDIG, MINDENRŐL! Ennek a fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Gyakran kérdeztük a szolgáltatónkat, hogy "megcsináltad ezt?", "megcsináltad azt?", erre a válasz mindig azt volt, hogy "persze, természetesen". Ez minket megnyugtatott és nem is firtattuk tovább. 

Hasonló helyzetben ma már biztosan azt mondanánk: "oké, kérlek, mutass róla egy papírt, igazolást, mutasd meg a benyújtott bevallást stb." Ma már csak azt hinnénk el, aminek írásbeli bizonyítéka van.


3. NE SZÉGYELLJÉTEK AZT, HOGY TI TISZTESSÉGES ÉS ÁTLÁTHATÓ SZOLGÁLTATÁST AKARTOK KAPNI!

Magyarországon még mindig virágzik, sőt, tombol a "megoldjuk okosba" és a "minek az a számla, megbízunk egymásban, ugye?" kultúrája. Annyira erős ez a beállítódás, hogy az ember szabályosan szégyelli magát, ha meg meri említeni, hogy egy számlát vagy egy szerződést szeretne. 


Amikor a szolgáltatónk azt mondta, hogy "majd legközelebb odaadom a számlát", mi is szégyelltük azt mondani, hogy "nem, mi most kérjük". Féltünk, hogy azt gondolja, nem bízunk benne. Hát tessék, ez lett az eredménye... A tisztességre és az átláthatóságra való törekvés nem szégyellni való dolog, sőt! Büszkének kellene lenned rá!


4. FIGYELJETEK A JELEKRE ÉS HALLGASSATOK A MEGÉRZÉSETEKRE!

Egyszer-egyszer bárkivel előfordulhat, hogy elfelejt valamit, amit megígért. De ha minden egyes alkalommal háromszor kell figyelmeztetni, hogy csinálja meg, amit kérünk tőle, akkor az már több, mint gyanús és aggasztó!

Mi akkor hibáztunk, amikor a második, harmadik, negyedik, sokadik ilyen esetnél sem léptünk, csak magunkban bosszankodtunk.


Szívből kívánjuk nektek azt, hogy ne kövessétek a mi hibáinkat! Egyszer már írtunk egy e-bookot arról, hogy mire kell figyelnetek, ha MEGBÍZATÓ esküvői szolgáltatókat akartok választani (IDE vagy a képre kattintva letölthetitek), de most már sajnos a saját tapasztalatainkkal is tudjuk gazdagítani a tanácsok tárházát.

ingyenes_ajandek_masolata_1.png
Legyetek nagyon körültekintőek, mert a tét órási! Bár még rengeteg bosszúsággal fog járni, a mi problémánk valószínűleg helyrehozható. Egy elrontott esküvőért viszont a legjobb ügyvéd sem tud kárpótolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr2313595441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövess minket!

3-2-facebook-png-pic-thumb.png   instagram_png10.png  pinterest-badge-logo-82c89a5e42-seeklogo_com.png  Képtalálat a következőre: „youtube icon png”  Képtalálat a következőre: „email icon png”

 

BoldogZsák a Facebookon is!

süti beállítások módosítása