Menyasszonyok vs. szolgáltatók II. rész. Miért nem bíznak meg egymásban?

Emlékeztek még a múltkori posztra, amiben a szolgáltatók magas árajánlatai miatt felháborodott (és ezért az esküvőről is lemondó) menyasszony történetéről írtunk? (Ha lemaradtál róla, IDE KATTINTVA pótolhatod)

Megígértük, hogy foglalkozunk még a témával, mert sok tanulsága van, amiről érdemes beszélni. Az érintett menyasszony ugyanis nem csak a (SZÁMÁRA) magas árak miatt háborodott fel, hanem azért is, mert a szolgáltatók elvárták, hogy előre fizesse ki az összeget (vagy legalábbis annak egy részét).

Szó szerint idézzük az ezzel kapcsolatos véleményét:

"...fizessek azért, amit még meg sem kaptam, aztán azért, ha valami nem jó... majd azért fizetek, ha valami jó és megérdemli!!!...

Bizonyos szempontból jogos a menyasszony felvetése - a stílusról persze ne beszéljünk, hiszen az eléggé bicskanyitogató a tisztességes és lelkiismeretes szolgáltatók számára. Valóban kockázatos "látatlanban" kifizetni több százezer forintot egy-egy szolgáltatónak, pláne úgy, hogy nem is lehetsz biztos abban, hogy olyan minőségű szolgáltatást kapsz, amilyet elvárnál.

Másfelől - a szolgáltatók szemszögéből nézve - azonban be kell látnod, hogy a teljes összeg utólagos (és az elégedettséghez kötött) kifizetése egyáltalán nem életszerű. A "majd akkor fizetek, ha megérdemli" hozzáállás a lehető legrosszabb, hiszen alapjaiban kérdőjelezi meg a szolgáltatók és menyasszonyok közötti KÖLCSÖNÖS BIZALMON ALAPULÓ kapcsolatot:

  • Ha te nem bízol meg a szolgáltatóban, akkor ő miért bízzon meg benned?
  • Ha te nem hiszed el a szolgáltatónak, hogy megfelelő minőségű munkát fog végezni, akkor ő miért higgye el neked, hogy utólag megkapja tőled a munkája árát?
  • Ha te nem akarsz előre fizetni neki, akkor ő miért csinálja meg a munkát anélkül, hogy egy forintot is kapna "biztosítékként"?

El kell fogadnod, hogy egyik fél sem szabhat egyoldalúan előnyös (vagyis a másik számára hátrányos) feltételeket, mert az erősen mérgezi az együttműködést. Muszáj valamilyen kompromisszumra törekedni, még akkor is, ha nehéz a bizalom kiépítése.

bride-and-groom-768594_1280.jpg

A csalódott menyasszonyok gyakran panaszkodnak a szolgáltatókra a különféle csoportokban - tegyük hozzá: a legtöbb esetben jogosan. Sajnos nagyon sok kókler, amatőr, tisztességtelen szolgáltató dolgozik a piacon, akik:

  • becsapják a menyasszonyokat
  • nem teljesítik az ígéreteiket
  • nem megfelelő minőségű munkát végeznek
  • szó nélkül eltűnnek 
  • az utolsó pillanatban visszamondják a megbízást.

Ezek miatt a történetek miatt szinte természetes, hogy bizalmatlan vagy azokkal a szolgáltatókkal szemben is, akik egyébként megbízhatóak, lelkiismeretesek, tisztességesek és igényesek. Mert vannak ám ilyenek is, nagyon sokan! Csak meg kell találni őket!

 

Érdemes azonban megnézni a másik oldalt is. 


A szolgáltatók általában nem panaszkodnak nyilvánosan a menyasszonyokra (mert tartanak attól, hogy az rossz fényt vet rájuk is), PEDIG LENNE RÁ OKUK!

A szolgáltatók is panaszkodhatnának, amiért:

 

- 100 kiküldött árajánlatból csak 5-re jön válasz. Az esetek 95%-ában a menyasszonyok még arra sem méltatják a szolgáltatókat, hogy egy "köszönöm, de nem kérem" vagy "köszönöm, de ez nekem nem megfelelő" üzenetet küldjenek vissza. Tudod, hogy milyen sok időbe telik 100 árajánlatot megírni? Pláne, hogy nem sablonlevelekről van szó, amit csak másolni kell. A legtöbb szolgáltató ugyanis egyedi árajánlatot ad az esküvő dátuma, helyszíne, a vendégek száma és az egyéb speciális igények alapján. A szolgáltatók az idejük jelentős részét tehát olyan tevékenységekkel töltik, amelyek nem térülnek meg.

 

- a menyasszonyok (tisztelet a kivételnek!) olyan időpontokban is zargatják a szolgáltatókat, amikor nekik már nincs munkaidejük, szeretnének a családjukkal lenni, pihenni vagy bármilyen egyéb, magánjellegű tevékenységet végezni. A menyasszonyok azonban elvárják, hogy a szolgáltatók késő este, kora reggel, hétvégén vagy ünnepnapokon is válaszoljanak az üzenetekre, telefonhívásokra. Ha nem teszik, egyből kiírják a csoportokba, hogy mennyire megbízhatatlan ez a szolgáltató. Ezt elkerülendő, a szolgáltató a saját gyerekétől, családjától stb. veszi el az időt, amit senki nem ad neki vissza.

 

- a menyasszonyok (ismét tisztelet a kivételnek!) nem értik meg, hogy a szolgáltatók munkája mennyire összetett és nem csak abból áll, ami "látható". Ezért tartják "horrornak" az általuk kínált árakat is. A fotós munkája például nem csak annyi, hogy kattintgat néhányat az esküvőn. Az előkészületekkel épp olyan sok időt tölt, mint az utómunkával, az eszközök (és egyáltalán a vállalkozás) költségigényéről nem is beszélve. De ugyanezt végig lehetne zongorázni bármelyik szolgáltató esetében. Sohasem csak a ruhát/termet/ételt/csokrot stb. kell kifizetned, hanem a szolgáltató járulékos munkáit is, beleértve azt az időt is, amit azzal tölt, hogy veled levelezzen, telefonáljon, beszélgessen.

 

- nem csak a szolgáltatókra jellemző az, hogy szó nélkül eltűnnek vagy visszamondják a megbízást, hanem néha a menyasszonyokra is. A helyzet különösen az egyedi terméket készítő szolgáltatók számára bosszantó, akik ott maradnak egy olyan termékkel, ami az adott menyasszony egyéni igényei alapján készült - ennél fogva más számára eladhatatlan. Őrült nagy veszteség ez a szolgáltatónak, aki az anyagköltség mellett a munkaidejét is bukja, ha a menyasszony visszalép...

 

02.jpg

 

Szóval, ahogyan láthatjátok, a menyasszonyoknak és a szolgáltatóknak egyaránt VAN OKUK ARRA, HOGY NE BÍZZANAK MEG A MÁSIKBAN. Tehát érthető az is, ha a menyasszony nem akar előre fizetni, ahogyan az is, ha a szolgáltató ragaszkodik az előre fizetéshez (vagy legalábbis az előleghez).

 

MI A MEGOLDÁS EBBEN A HELYZETBEN?

 

Törekedni kell arra, hogy:

- eleve megbízható, lelkiismeretes, tisztességes és igényes szolgáltatókat válassz (a Stresszmentes Esküvő című e-book sorozatunk I. részében már adtunk ehhez tanácsokat. Ha még nem töltötted le, akkor IDE KATTINTVA pótolhatod.)

- kialakuljon a KÖLCSÖNÖS bizalom még mielőtt az első részlet/előleg kifizetésére sor kerülne. Ennek érdekében először is meg kell ismerned a szolgáltatót mint szakembert és mint embert, hogy eldönthesd, valóban ő-e a legalkalmasabb arra, hogy életed legfontosabb napját biztosítsa. Ezután pedig megfelelő kommunikációval el kell érned, hogy szívügyének tekintse az esküvődet, mert akkor biztosan nem akar majd cserben hagyni, hanem törekedni fog a lehető legmagasabb színvonalú munkára és az álmaid megvalósítására!

Hogyan érheted ezt el? 
Erről majd egy másik posztban....

 

--------------

Szeretnél még több segítséget kapni a stresszmentes esküvői készülődéshez? Akkor KATTINTS IDE vagy a KÉPRE és töltsd le INGYENESEN a Stresszmentes esküvő című e-book sorozatunk I. és II. részét. 

Az első részben a megbízható és profi esküvői szolgáltatók kiválasztásához adunk tanácsokat, a második részben pedig az esküvői költségek lefaragását segítjük! ⤵⤵⤵

aviary-image-1516024797749.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogzsak.blog.hu/api/trackback/id/tr9114092871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövess minket!

3-2-facebook-png-pic-thumb.png   instagram_png10.png  pinterest-badge-logo-82c89a5e42-seeklogo_com.png  Képtalálat a következőre: „youtube icon png”  Képtalálat a következőre: „email icon png”

 

BoldogZsák a Facebookon is!